Roboti ve škole pro praktickou výuku, motivaci i zábavu







Projekt je realizován v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Moravskoslezském kraji a je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR.



Tvorba učebních materiálů

Podrobný popis realizace klíčové aktivity: Vytvoření učebních materiálů pro aktivity Modul praktické výuky - Manipulátory a vozíky, pro Modul praktické výuky - Roboti a pro Moduly teoretické výuky (Elektrické stroje - pohony, Senzory a snímače, Základy programování). Pro oba Moduly praktické výuky budou vytvořeny učební texty a z nich vycházející pracovní listy pro výuku automatizace a robotiky v odborném výcviku. Pro všechny tři části aktivity Moduly teoretické výuky budou vytvořeny učební texty doplněné výukovými prezentacemi.
Tato aktivita bude realizována tak, že učební materiály pro oba Praktické Moduly praktické výuky vytvoří Lektor - garant a zpracuje je ve spolupráci s Metodikem a učební materiály pro Moduly teoretické výuky vytvoří Lektoři UOP a opět je zpracují ve spolupráci s Metodikem.
Jedná se jednorázovou aktivitu.
Úkolem této aktivity je vytvoření učebních textů, pracovních listů a výukových prezentací pro cílovou skupinu žáků i učitelů
Výstup klíčové aktivity: Učební texty pro výuku Modulu praktické výuky - Manipulátory a vozíky, pro výuku Modulu praktické výuky - Roboti a pro výuku Modulů teoretické výuky (Elektrické stroje - pohony, Senzory - snímače, Základy programování).
Pracovní listy pro výuku Modulu praktické výuky - Manipulátory a vozíky a pro výuku Modulu praktické výuky - Roboti.
Výukové prezentace pro výuku Elektrických strojů - pohonů, Senzorů a snímačů a Základů programování.
Monitorovací období číslo 4 (od 2. 7. 2013 do 1. 1. 2014): V rámci monitorovacího období bylo vytvořeno:
Elektrické stroje-pohony: výukové prezentace ke kapitolám 1.2, 1.3, 1,4, 1.5.1, 1.5.2, 1.5.3, 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6 a 2.7.
Základy programování: výukové prezentace ke kapitolám 1.+1.1, 1.2, 1.3, 1.4 a 2.+2.1.
Senzory a snímače: byla dokončena první verze učebního textu.
Roboti: byl doplněn učební text o práci s novým modulem HaViMo, o jeho programování (při použití různých řídících jednotek) a o jeho využití.
Monitorovací období číslo 3 (od 2. 1. 2013 do 1. 7. 2013): V modulu teoretické výuky Elektrické stroje - pohony byla dokončena první verze učebního textu.
V modulu teoretické výuky Základy programování byla dokončena první verze učebního textu.
V modulu teoretické výuky Senzory a snímače byla započata příprava na tvorbu učebního textu, byl vytvořen obsah textu, byli napsány kapitoly 1.1, 1.2, 1.3 a část 1.2.
V modulu praktické výuky Manipulátory a vozíky byla dokončena první verze učebního textu a pracovních listů.
V modulu praktické výuky Roboti byla dokončena první verze učebního textu a pracovních listů.
Monitorovací období číslo 2 (od 2. 7. 2012 do 1. 1. 2013): V modulu teoretické výuky - Elektrické stroje - pohony byly vytvořeny učební texty kapitol 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 a 1.5.1 a výukové prezentace ke kapitole 1.1.
V modulu teoretické výuky - Základy programování byly vytvořeny učební texty kapitol 1.1, 1.2, 1.3 a 1.8.
V modulu praktické výuky Manipulátory a vozíky byly vytvořeny učební texty kapitol 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 2.1, 2.2 a 2.3 a pracovní listy ke kapitole 3.3.
V modulu praktické výuky Roboti byli vytvořeny pracovní listy kapitoly 1.3.
Monitorovací období číslo 1 (od 2. 4. 2012 do 1. 7. 2012): V průběhu monitorovacího období lektor garant začal práci na pracovních listech - kapitola 3.1 (čtyřkolový vozík) a 3.2 (čtyřkolový vozík s manipulačním ramenem) a začal připravovat měření charakteristik - kapitola 2.1.